Am să mă înec

Am să mă înec odată și nu-mi vei putea face nimic. Am să mă înec fixând cu ochii un punct din înalt, același punct la care mă uit câteodată și pe care nimeni în afară de mine nu e în stare să-l vadă, deși cu toții se uită în sus. Ei îl caută cu disperare. Eu, spre deosebire de ei, nici măcar nu vreau să-l văd. El mi se arată, singur, chiar atunci când simte că-mi dai cu mâna părul din față. Și e mereu același, chiar dacă-și schimbă mereu fața. Are multe fețe, e ca spânul din poveste.

Mereu am văzut în spân un Mefisto, iar pe Mefisto, mereu l-am văzut ca un iluminator. Mi-a fost drag. M-a fascinat, nu m-a făcut să-l resping, la fel cum mă fascinează și punctul de sus pe care-l fixez câteodată. Serios, nu v-ați întrebat niciodată de ce naiba nu se preschimbă spânul în… altceva decât spân? Adică apare o dată, a doua oară, a treia oară, mereu își schimbă hainele, calul și alte asemenea, dar nu-i dă prin cap să-și lipească o mustață, măcar câteva fire, acolo, să-l dea pe spate pe kinder.

Am să mă înec cu brațele ridicate, încercând să-l ating cu degetul mare, pe urmă cu inelarul, pe urmă cu toată mâna. Știu de-acum ce-ai să faci când ai să mă vezi așa. Ai să te uiți mirat când la mine, când în sus, ai să mă întrebi ce am. Ai să întinzi și tu mâinile, ca mine. Ai să mă vezi printre dungi verzi și negre, dungile care mereu se cațără una pe alta și se taie și se întretaie de plăcere. Ai să urci mai sus cu privirea și-ai să mă vezi printre fire roșii. Ai să știi că e părul meu, și că țin capul plecat pe spate.

Ai să mă lași să mă scufund, pentru că știi că-mi place și pentru că altă soluție n-o să ai, decât să stai acolo și să mă privești. Și mie n-o să-mi fie frică, pentru prima dată de când mă știu, realizez că nu-mi e frică să mă înec. Și știi de ce? Pentru că mă voi îneca într-un ocean Verde.

About Anca G.

O "nenorocită" şcolită în filologie şi rock, care a "fumat" pentru prima oară scrisul când n-a mai avut unde să adune revolta.

Posted on 5 Februarie 2012, in Cuvinte, D'ale sunetului. Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. Florin Buzdugan

    e Omul?

Lasă un răspuns

