„A trigger-happy ex-girlfriend”

Înainte, existau beţişoare colorate pe care le grupam în grămezi de câte 10 pe la orele de matematică. Cred că ele ar putea să aşeze şi să reaşeze literele. Cuvintele. Cum sună chitara, vai. Nu vreau să port rochie albă, niciodată. Ieri am cumpărat leuştean. Mi l-a pus mama în braţe. Semăna cu un buchet de mireasă. Ca lumea. Unul original, cu aromă de ciorbă. Vreau să port portocaliu. M-am vopsit cu chestie de-aia spumă care-a ieşit acum pe piaţă. Scria pe cutie că e posibil să explodeze. Mă întreb pe cât mi-aş vinde gândurile. Sau dacă le-aş vinde. Dacă aş lua taxă pe fiecare idee, aş deveni bogată. Poate-aş avea bani şi pentru Siberia.

Gutui. Ne-am chinuit reciproc. Ne-am cărat în spate reciproc. Poate ţie ţi-a fost mai uşor, ai oricum o putere mai mare decât mine, iar eu sunt cea uşoară. Am purtat portocaliu în faţa ta. Ţi s-a părut interesant. Sunt nebună. E ceea ce nu găseşti în altă parte. Îţi mulţumesc pentru tot ce-ai făcut pentru mine. Ai făcut multe pentru tine. Ţi-ai ocupat timpul cu alte culori, dar mereu ai jurat că te gândeai la rochia mea portocalie. Nu. Sunt mică, e adevărat. Dar în nebunia mea, sunt mai lucidă decât îţi închipui. Vulpile sunt făcute să mănânce peşte. Niciodată n-a fost invers. Nu-mi pare rău. Am făcut ceea ce trebuia să fac. Ghici ce? Mă simt liberă.

Nu mai simt greutatea ta în spate. Ca să obţii libertatea, trebuie mai întâi să te hotărăşti că o vrei. Nu sunt de piatră, m-am gândit la tine. M-am gândit că-ţi fac rău, dar m-am gândit că sunt atâtea culori pe lumea asta care au dovedit în faţa ta că pot înlocui portocaliul. E bine să crezi că sunt o scorpie. Mă bucură. Asta nu-i o convorbire cu tine. Nu e nici un monolog pentru „public”. E o poveste pe care vreau s-o citesc în timp ce o scriu. Ar fi premieră, până acum nu-mi citeam articolele nici măcar când le scriam. Încă mai am reflexul ăsta.

Ieri un nebun trăgea cu o puşcă cu aer comprimat într-un cabinet de analize, pe lângă blocul meu. E spectacol mai mereu pe la mine, n-ai timp să te plictiseşti. Ştiţi momentele alea când ţi se pare o zi atât de încărcată, încât te gândeşti c-o să se termine şi mâine te vei plictisi? Iese din discuţie. Am poze cu tipul. Tata a fost chemat din „ziua liberă” din cauza lui. Zice că-l cunoaşte. De-aia iubesc Galaţiul, nu m-aş putea obişnui într-un oraş în care nu se întâmplă nimic. Mă întreb dacă era acelaşi individ care trăgea în câini cu o arbaletă acum câteva săptămâni. Se pare că-i plac armele. Şi mie, ce coincidenţă! Am văzut că s-a deschis un magazin de arme pe bulevardul principal. E fain, trec mai mereu pe lângă el, dar n-am intrat niciodată.

Mă gândesc tot mai mult să-mi fac un tatuaj.

Ia uitaţi: Asociaţia Naţională a Colecţionarilor de Arme: ANCA. Începe să-mi placă numele meu. E o frază în Burn Notice: „a trigger-happy ex-girfriend”. Cred că aşa se vorbeşte despre mine. Tocmai eu, adică… acolo sus, în header, desenat pe chitară, tronează semnul păcii. Pentru că asta îi dorect. Să stea liniştit. Aşa mă va lăsa şi pe mine liniştită.

Nu e o renunţare, e un câştig. Mi-am recâştigat libertatea. Mi-am strigat respectul de sine. M-am învăţat să nu mai leg amintiri de lucruri, aşa că voi păstra rochia portocalie.

Pace!

About Anca G.

O "nenorocită" şcolită în filologie şi rock, care a "fumat" pentru prima oară scrisul când n-a mai avut unde să adune revolta.

Posted on 2 Octombrie 2011, in Amintiri, Cuvinte, D'ale sunetului. Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. Florin Buzdugan

    e bine c-ai scăpat legătura de amintiri. e foarte bine c-ai făcut asta. e cel mai bine c-ai lăsat și-ai ales portocaliul. e foarte bine.

    mă duc la citit. pax aura mundi.

  2. „Vulpile sunt făcute să mănânce peşte. ” Chestia asta cu dedesupturile sale este fantastica 😀

    Tare faina postare!

Lasă un răspuns

