Copii răniţi.

Ce mai faci, copil, ai mai crescut de când nu ne-am văzut? Chiar mă gândeam la tine… şi la mine. Şi mă gândeam: „băi, ce bine că mi-a dat prin cap să mă fac că plec în Bahamas, n-am mai vorbit cu ăl mic o săptămână şi e-aşa de bine şi de linişte”. Dar mă roade curiozitatea, totuşi. Ce te-a împins să devii aşa? Era o vreme când vedeam copii nou-născuţi ca pe nişte bucăţi de hârtie care-aşteaptă să fie desenate. Cât mai frumos, cât mai curat, cât mai plăcut posibil. Nu. E aproape o crimă să fac comparaţie între tine şi o coală de hârtie.

Ai venit pe lume acum mult-mult timp, şi-ai deschis imediat gura larg, ca să înghiţi şi puţina sevă a maică-tii care i-a mai rămas după naştere. Erai un vampir în stare să strângă munţii-n pumni şi să-i arunce înspre oricine are curaj să stea în bătaia soarelui, pentru că soarele era un bun al tău, care trebuia să te încălzească numai pe tine. Partea cu căldura a îndeplinit-o, dar nu s-a grăbit să-ţi şi lumineze puţina materie cenuşie pe care ţi-a trimis-o maică-ta, săraca.

Când am intrat la liceu mi se zicea „fata de bani-gata”. Încercam să râd. Oamenii nu ştiau ce se-ntâmpla la mine-n casă, în familia mea, în poşeta maică-mii, în portofelul tatălui meu. Nici acum nu ştiu, pentru c-am fost în stare să salvez aparenţele. Tata lucrează lângă liceul la care-am învăţat şi mergea cu maşina până acolo în fiecare dimineaţă. Mi s-ar fi părut josnic să-mi spună într-o zi „Anca, nu mai veni cu mine, ca să nu pari copil de bani-gata, ia-o pe jos!”. Pe-atunci aveam o singură sticluţă cu ojă pe care-o foloseam la „ocazii”, două brăţări de argint pe care mi le cumpărase maică-mea în generală, dar aveam acasă discuri cu Beatles. Mă uitam la altele. De-alea care abia-şi mişcau mâinile încărcate cu inele de aur. Lor nu le zicea nimeni aşa. Ele au primit maşină la 18 ani. Eu nici nu mi-am serbat ziua. N-am fost nici săracă, nici bogată. Ai mei au muncit şi muncesc în continuare, nu le pică banii din cer. Au salarii de bugetari pentru care se distrug psihic câte 8 ore pe zi.

Ce-nseamnă „copil de bani-gata”? E copilul de care vorbeam în primele paragrafe. E de-ajuns să bată odată din picior, că primeşte imediat tot ce vrea. Se poartă ca un circ ambulant, dar părinţii îl încurajează, spunându-i că are stil şi e special, că este iubit de toată lumea pentru asta, pentru că cioara-şi laudă puiul. Refuză să se uite într-o oglindă reală, mulţumindu-se cu părerea excepţională pe care-o are despre sine, pentru că deţine banii părinţilor şi e de-ajuns. Pe el îl linguşeşte mă-sa în fiecare seară înainte de culcare cu replici greţoase pline de miere artificială. E învăţat cu replici de-astea. Dacă vreun cunoscut nu i le spune, e sigur invidios/ nu are suflet ca să vadă frumuseţea şi deşteptăciunea progeniturii. Crede că-i rău. Nu e rău, e doar prost. Răutatea nu e decât pentru cei cu mintea deschisă, dar la el nu se pune problema de aşa ceva, mintea lui e prea astupată cu bani ca să mai şi respire.

Nu e o imagine. E un caz real. Cazul unui prost pe care îmi pare rău că am început să-l trezesc. Prostia nu trebuie trezită, că s-ar putea să se reproducă. Când o întâlniţi, lăsaţi-o să doarmă, să trăiască în lumea ei, pentru că acolo dă de oameni care-i spun cât de frumoasă şi deşteaptă e şi se simte bine. N-o „răniţi” deşteptând-o!

Pace!

About Anca G.

O "nenorocită" şcolită în filologie şi rock, care a "fumat" pentru prima oară scrisul când n-a mai avut unde să adune revolta.

Posted on 28 August 2011, in D'ale sunetului. Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. „….lăsa-ţi-o să doarmă” cred ca se revolta. N-ar trebui desteptata gramatical ? Precizez ca nu sunt un nenorocit scolit in filologie si rock. Doar din fuga…

    Chiar m-am bucurat citindu-te!

    Cele bune.

  2. Tre’ sa te inveti sa-i exploatezi pe prosti intru propriul amuzament.

  3. Florin Buzdugan

    ei. prostia e ceva incurabil:). ceea ce trebuie făcut e să o anihilezi.

    pax!

Lasă un răspuns

